Obchodní podmínky

 

Obchodní podmínky internetového obchodu - second hand a outlet e-shopu Second-hand.cz, platné od 12.1.2015. V případě změny obchodních podmínek e-shopu se použije verze, která platila ke dni nákupu.

Provozovatel internetového obchodu second hand a outlet Second-hand.cz

Kateřina Zajícová

Sídlo firmy: Revoluční 50, 794 01 Krnov

Provozovna/reklamace/vrácení zboží: Hlubčická 8, 794 01 Krnov

Tel. 774 333 544, e-mail: info@second-hand.cz

IČ.: 01307525

DIČ.: CZ7852215481

Číslo účtu pro české zákazníky 2151100462/8040 Oberbank AG

Číslo účtu pro slovenské zákazníky 6211050742/8370 Oberbank AG

 

 

Základní pojmy

Zákazník – osoba nakupující oděvy secondhand z Anglie, nabízené prodávajícím.

Spotřebitel – je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná ( § 419 občanského zákoníku )

Podnikatel – každý, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem tak činit soustavně za účelem dosažení zisku, je považován se zřetelem k této činnosti za podnikatele.  Pro účely ochrany spotřebitele se za podnikatele považuje každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obhodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popř. osoba, která jedná jménem podnikatele nebo na účet podnikatele ( § 420 občanského zákoníku ).

Objednávka – právní jednání zákazníka učiněné prostřednictvím e-mailu, kterým specifikuje svůj výběr oblečení nebo doplňků second-hand a které si zákazník vybral v e-shopu prodávajícího.

Poštovné - platba přepravní firmě za přepravu zboží.

Doběrečné -  platba přepravní firmě za to, že převezme od zákazníka peníze určení na zaplacení kupní ceny a ty předá prodávajícímu. 

 

1. Zboží

a) E-shop Second-hand.cz prodává již použité dámské, pánské i dětské oděvy second hand, bytový textil, obuv a doplňky. Zejména dětský second hand : dětské svetry, dětské mikiny, dětské kalhoty, dětská trička, tílka, dětská trika, tuniky, dětské šatičky, dětské sukýnky, dětské bundičky, kabátky, saka, dětské halenky, topy, bolerka, dětské šortky, kojenecké body, dupačky, overaly, dětské košile, dětské vestičky, dětské soupravy, dětské kombinézy, overaly, dětské tepláčky, legíny, dětské noční, župánky, dětské kabelky, tašky, pásky, dětskou obuv, dětské čepice, kloboučky, plavky, prádlo. Dámský secondhand: dámská trička, tílka, dámské sukně, dámské kalhoty, dámské bundy, kabáty, dámské halenky, topy, tuniky, dámská saka, dámské jeans, dámské svetry, vesty, dámské šaty, dámské mikiny, trika, dámské šortky, dámské tepláky, legíny, sport, dámské kostýmy, komplety, dámské župany, noční, dámské šály, klobouky, čepice, plavky, prádlo, dámské kabelky, tašky, pásky, dámskou obuv. Pánský second-hand: pánské kalhoty, pánské svetry, vesty, pánská saka, pánské šortky, pánské tepláky, sport, pánské košile, pánské mikiny, trika, pánské jeans, pánské bundy, pánská trička, tílka, pánské župany, noční, pánské prádlo, plavky, pánské tašky, pásky, pánskou obuv. Bytový textil second hand: ložní prádlo, deky, dečky do kočárků a ohrádek, kojenecké spací pytle, ručníky, osušky, závěsy, ubrusy, prostírání.

b) Prodávané zboží je dovezeno z Anglie, případně z jiných zemí EU a vyhovuje legislativním normám a hygienickým předpisům platným na území ČR. Drobné zkreslení odstínů barev může být způsobeno úpravou fotografií, různou světelnou intenzitou, jiným nastavením monitoru počítače atd.

c) Prodávané zboží může vykazovat jistou míru opotřebení odpovídající délce předcházejícího užívání. Prodávající nemá informace o délce předcházejícího užívání nabízeného zboží.  Cena zboží je stanovena s ohledem na opotřebení zboží jeho předcházejícím užíváním.

d) E-shop používá pro hodnocení zboží následující stavy:

  1. Outlet - nové značkové zboží s výraznou slevou (sezónní. nadměrné zásoby, staré modely...)
  2. Výborný - skoro nenošené, málo použité, skoro nové zboží
  3. Pěkný - nošené, ale zachovalé zboží, může se vyskytovat vypratelné znečištění
  4. Dobrý - nošené zboží v horším stavu, viditelné vady, kazy (seprané, žmolky .....)

2. Uzavření kupní smlouvy

Vyplnění údajů a odeslání objednávky zákazníkem je návrhem kupní smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena doručením potvrzení objednávky na e-mail zákazníka. V tomto okamžiku dojde k závaznému souhlasu zákazníka i prodávajícího s předmětem prodeje a mezi oběma stranami vznikají vzájemná práva a povinnosti. Uzavřením kupní smlouvy potvrzuje zákazník souhlas s obchodními podmínkami internetového obchodu Second-hand.cz.

 

3. Zrušení objednávky ze strany zákazníka

Zákazník má možnost sám objednávku stornovat, pokud zrušovací projev dojde prodávajícímu   před doručením objednávky nebo současně s ní ( § 1737 občanského zákoníku ).  Všechny objednávky přijaté e-shopem Second-hand.cz jsou podle výše uvedeného vysvětlení závazné. Pokud chce zákazník objednávku stornovat, oznámí zrušení objednávky co nejrychleji prodávajícímu. Při zrušení objednávky uvede jméno, telefon, e-mail a číslo objednávky. V případě, že storno objednávky obdrží prodávající před odesláním zboží na adresu zákazníka, bude objednávka zrušena bez jakékoliv sankce. Pokud prodávající obdrží storno objednávky až po odeslání zboží na adresu zákazníka, může požadovat náhradu nákladů vynaložených na expedici zboží. Pokud zákazník opakovaně stornuje svou objednávku nebo její část, vyhrazuje si prodávající možnost tohoto zákazníka po předchozím upozornění nadále neobsluhovat.

 

4. Množstevní slevy

a) V e-shopu Second-hand.cz při objednávkách textilu nad 1000 Kč má zákazník dopravu zdarma. Pokud ovšem zákazník část zboží vrátí a cenu objednávky tak sníží pod 1000Kč, vyhrazujeme si právo odečíst cenu dopravy za zboží, které si zákazník ponechal, od ceny vráceného zboží. Doprava zboží zdarma není nároková ze zákona a proto prodávající takto stanoví dopravní podmínky.

b) Další množstevní sleva je 55% u velkoobchodních zákazníků. Tato sleva je podmíněna:

   b.1.) registrací (napište nám, že žádáte o zařazení mezi velkoobchodní zákazníky- podnikatele a do svého profilu, do adresy uveďte IČO)

   b.2.) každý jednotlivý nákup(objednávka) musí být v celkové výši minimálně 1.500Kč(po započítání všech slev). Pokud velkoobchodní zákazník nebude dosahovat této hranice, bude z "velkoobchodních" zákazníků vyřazen.

c) Slevy se nesčítají!!!! Tzn. pokud si vyberete zboží, které je již prodávajícím jednou slevněno např. o 70%, nebude již dále podléhat Vaší velkoobchodní slevě 55%. Výše slevy 55% pro podnikatele jsou výhodné proto, že již od zadání nového zboží do e-shopu máte slevu ve výši 50% a nemusíte čekat, až bude zboží po několika dnech slevněno.

d) Další slevy neposkytujeme a to ať je odběr jakýkoliv. Ceny se snažíme držet s ohledem k náročnosti zadávání, focení atd. na hranici rentability a proto zde již není prostor pro další slevy.



5. Ceny dopravy, způsob platby

Doprava Česká pošta – dobírka – 94,- Kč (59,- Kč poštovné + 35,- Kč doběrečné).

Částka se stává z "dopravného" a "doběrečného", které platí zákazník. Doprava je při nákupu nad 1000Kč zdarma. Dobírka je zdarma při platbě předem. Zákazník uhradí zboží poštovnímu doručovateli nebo na poště při přejímání zásilky. (Vyjma akcí a slev dále na webu uvedených)

Doprava Česká pošta – platba předem na účet – 59,- Kč.

Zákazník uhradí zboží předem na účet 2151100462/8040 Oberbank AG. Variabilní symbol je číslo objednávky. (Vyjma akcí a slev dále na webu uvedených)

Doba splatnosti objednávky je 10 dní od založení (v případě rezervace od ukončení rezervace). Pokud nebude objednávka uhrazena do 5 dnů, přijde zákazníkovy informační e-mail o uhrazení objednávky. Nebude-li objednávka uhrazena do 10 dnů, bude objednávka automaticky zrušena.

Doprava Česká pošta – platba kartou – 59,- Kč.

Zákazník uhradí zboží ihned po ukončení objednávky (nebo rezervace), případně přes odkaz, který najde v e-mailu potvrzujícím objednávku.

Pokud nebude objednávka uhrazena do 3 dnů, přijde zákazníkovy informační e-mail o uhrazení objednávky. Nebude-li objednávka uhrazena do 7 dnů, bude objednávka automaticky zrušena.

Doprava  – osobní převzetí – 0,- Kč.

Zákazník si zboží vyzvedne na kamenné prodejně Jumbohand, Revoluční 50, Krnov 794 01.

Doprava Slovensko - objednávka do 1000 Kč – platba předem na účet – 180,-Kč

Doprava Slovensko – objednávka nad 1000 Kč - platba předem na účet – 125,-Kč

Zákazník učiní objednávku a vybere způsob dopravy a platby „Slovensko – platba předem“. Následně mu přepočítáme cenu objednávky na EURA podle aktuálního kurzu a informaci o částce mu odešleme e-mailem. Zákazník uhradí zboží v eurech předem na slovenský účet jako vnitrostátní převod. Číslo účtu 6211050742/8370 vedeného u Oberbank AG. Variabilní symbol je číslo objednávky.

 

Při objednávce nad 3000,- Kč může být prodávajícím požadována platba předem na účet.

Pokud má zákazník dopravu zdarma (při nákupu nad určenou hranici) a vrátí pouze část zboží z  důvodu částečného odstoupení od smlouvy nebo vad části zboží, v důsledku čehož jeho nákup klesne pod určenou množstevní hranici, je zákazník povinen zaplatit dopravné, které mu z důvodu objednávky nad určenou množstevní hranici bylo odpuštěno. Doprava zdarma platí pouze pro Českou republiku.

Prodávající tímto pravidlem předchází spekulativnímu jednání některých zákazníků. Částka za dopravné bude odečtena od vrácené částky.

 

6. Zadávání výrobce oblečení

Zadávání výrobce u produktu je velmi náročné, mnohdy i nemožné, pokud jsou štítky z oblečení odstraněny, což se vzhledem k charakteru zboží Second-hand, stává poměrně často. Proto jsme se rozhodli používat interní označení výrobců pro skupinu dětskou a dospělou tak, aby bylo zcela zřejmé, že se výrobce nedal zjistit. Zadávající nemají přístup do databáze výrobců, která se aktualizuje v určitém časovém horizontu, proto se může stát, že i výrobek, který štítek má, nemá zadaného výrobce na štítku, ale je označený interním výrobcem, které používáme. Jedná se o výrobce PUPPY pro dětské oblečení a EWENING WEAR pro dospělé oblečení.
Tyto dvě označení se tady objevují u produktů v těchto případech:
a) Produkt má odstřižený štítek a nebylo možné dohledat jeho pravého výrobce
b) Produkt má štítek, ale je natolik sepravý, že nebylo možné přečíst výrobce
c) Produkt má štítek, ale výrobce nebyl doposud přiřazen do databáze výrobců
 

7. Doručení objednávky

a) Oblečení second hand se odesílá zpravidla do 1-3 pracovních dnů po přijetí objednávky nebo platby předem na účet. V balení oděvů je přiložen daňový doklad. Pokud bude obal viditelně poškozen, uplatní zákazník reklamaci přímo při doručení nebo převzetí zásilky na poště.

b) Nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího předáním zboží přepravci v Krnově ( § 2123 občanského zákoníku ).

c) Prodávající si vyhrazuje možnost neobsluhovat zákazníky, kteří si nepřevezmou své objednávky v úložné době 7 dnů u České pošty a zásilky tak budou vráceny zpět. Každá jednotlivá objednávka může mít maximálně 35Kg. V případě vyšší váhy je objednávka rozdělena do více balíků. Poštovné bude účtováno za každý jednotlivý balík dle ceníku.

d) Nepřevezme-li zákazník objednané zboží, prodávající může požadovat úhradu nákladů vynaložených na dopravu zboží.

 

8. Poučení o právu spotřebitele na odstoupení od kupní smlouvy

a) Právo spotřebitele odstoupit od smlouvy

Máte právo odstoupit od této smlouvy a současně vrátit dodané zboží  bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží ( § 1829 občanského zákoníku ). Prodávající umožňuje      nad rámec zákonných ustanovení odstoupit od smlouvy po dohodě s prodejcem i částečné vrácení zboží. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musíte o svém odstoupení od kupní smlouvy informovat prodávajícího Kateřinu Zajícovou, se sídlem v Krnově, Revoluční 50, PSČ 794 01, e-mail: info@second-hand.cz, telefon: 774 333 544, a to formou jednostranného právního jednání ( dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo e-mailem ).  Můžete použít přiložený formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však Vaší povinností.

Na naší webové stránce je k dispozici předpřipravený formulář pro odstoupení od smlouvy. Využijete-li této možnosti, obratem Vám zašleme potvrzení o přijetí tohoto oznámení o odstoupení od smlouvy.

Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.  Zboží musí být vráceno kompletní ( nad rámec zákona je možné i částečné vrácení zboží. V tomto případě jsou náklady na dopravu řešeny v bodě 5 těchto obchodních podmínek), nepoškozené, stejně zabalené, ve stavu, v jakém bylo doručeno. Ke zboží musí být přiložen doklad o koupi a číslo bankovního účtu, na který zákazník požaduje vrátit peníze. Prodávající převede zaplacenou částku zpět na uvedený účet zákazníka.

b) Důsledky odstoupení od smlouvy

 Pokud odstoupíte od kupní smlouvy zcela, zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů     na dodání vrátíme po obdržení vráceného zboží ( § 1832 občanského zákoníku ). Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od kupní smlouvy, zašlete zpět nebo předejte na adrese: Kateřina Zajícová, Krnov, Hlubčická 8, PSČ 794 01. Lhůta se považuje za zachovalou, pokud nám odešlete zboží zpět před uplynutím 14 dnů.

V případě odstoupení od kupní smlouvy ponesete náklady spojené s vrácením zboží obvyklou poštovní cestou.

Podle rozhodnutí Evropského soudního dvora C-511/08, které interpretuje směrnici 97/7/ES, musí prodávající uhradit kupujícímu cenu zboží i kupujícím zaplacené náklady na dopravu zboží  z obchodu ke kupujícímu. Kupující tak nese pouze náklady na dopravu vraceného zboží zpět prodávajícímu. Pokud kupující odstupuje jen částečně od smlouvy, tedy vrací pouze část zboží, přechází náklady na dopravu na zboží, jež si kupující ponechal. Viz bod 5 těchto obchodních podmínek.

c) Odpovědnost za snížení hodnoty vráceného zboží

 Odpovídáte pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti ( např. úprava barvy, velikosti či střihu ).

d)  Podnikatelé (velkoobchodní) nejsou oprávněni odstoupit od kupní smlouvy a to vzhledem k povaze použitého zboží a též vzhledem k předpokládanému většímu množství odebíraného zboží.

e)  Zboží nelze vracet na dobírku. Takto vrácené zboží nebude převzato.

 

9. Odpovědnost za vady zboží

a) V případě prodeje použitého zboží spotřebiteli neodpovídá prodávající  za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím ( § 2167 občanského zákoníku ). Práva z odpovědnosti za ostatní vady, za které prodávající odpovídá podle právních předpisů, může uplatnit kupující jen ve zkrácené reklamační lhůtě v délce 12 měsíců ( § 2168 občanského zákoníku ).

b) Má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná se o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu ( § 2171 občanského zákoníku ).

c) V případě opakovaných a zjevně spekulativních reklamací si prodávající  vyhrazuje právo  zákazníka po předchozím upozornění nadále neobsluhovat.

d) Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Učiní tak písemně nebo elektronicky a musí uvést své kontaktní údaje, číslo objednávky a označit vady zboží a nárok, který uplatňuje.

e)  Lhůta pro vyřízení reklamace běží od doručení zboží prodávajícímu. Prodávající je povinen nejpozději do tří pracovních dnů rozhodnout o reklamaci a své rozhodnutí sdělit kupujícímu e-mailovou zprávou

 

10. Závěrečná ustanovení a řešení sporů

a) Kupní smlouva a otázky související se řídí českým právním řádem.

b) Záležitosti těmito obchodními podmínkami neřešené se řídí občanským zákoníkem  z.č. 89/2012 Sb., v platném znění, a dále zákonem na ochranu spotřebitele z.č. 634/1992 Sb..

c) Vzájemné spory mezi prodávajícím a zákazníkem, nedojde-li k dohodě mezi nimi, řeší obecné soudy České republiky.

d) V případě, že dojde mezi prodávajícím a zákazníkem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

11. Ochrana osobních údajů

Internetový obchod  e-shop Second-hand.cz prohlašuje, že osobní data zákazníků budou použita pouze za účelem vyřízení objednávek a informování zákazníků o novinkách a změnách e-shopu v souladu se zákonem č. 480/2004 Sb. O některých službách informační společnosti. Osobní data zákazníků budou chráněna dostupnými prostředky před zneužitím a nebudou poskytnuta třetím osobám. Toto ustanovení zůstává v platnosti i v případě ukončení činnosti provozovatele e-shopu Second-hand.cz.

Uzavřením kupní smlouvy kupující souhlasí s tím, aby poskytnutí osobní údaje byly prodávajícím zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů z.č.101/2000 Sb. za účelem plnění práv a povinností z kupní smlouvy.

„Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“

Děkujeme Vám za čas, který jste strávili přečtením obchodních podmínek. Přejeme Vám příjemný nákup, mnoho spokojenosti z levné atraktivní anglické second-hand a outlet módy. Budeme rádi, když si oblíbíte náš "online sekáč".

 

Váš team Second-hand